Læringsmiljø
Læringsmiljøet på Heldagsskolen tager udgangspunkt i det, der er væsentlig for den enkelte elev
Læringsmiljøet på Heldagsskolen tager udgangspunkt i det, der er væsentlig for den enkelte elev
At elever tilstræber at tilegne sig folkeskolens faglige kundskaber, færdigheder og redskaber
At arbejde med individuel tilrettelæggelse af undervisningen og formidling, så alle elevers kompetencer og potentialer bliver udnyttet, herunder:
- undervisnings differentiering
- det fysiske læringsmiljø
- didaktiske tilgang til læring og tilpasning af mål
- at socialfag vægter ligeså højt som de almene fag
At eleven lærer at forstå sociale normer, så de kan deltage i sociale sammenhæng og fællesskaber på en hensigtsmæssig måde
At eleven opnår en agenthed omkring eget liv og har strategier til at møde udfordringer i livet
At arbejde med den enkelte elevs personligehedsudvikling og trivsel, herunder
- Selvværd
- Mentaliseringsevne
- Psykolog, VISO, Center for social indsats, Dignity, støtte/kontaktperson, Børnepsykiatrien, socialrådgivere og motorikhuset