Traditioner

På Heldagsskolen har vi både nye og gamle traditioner, som vi værner om.

Traditioner på Fuglsanggårds alle

• Bingoaften

En dejlig aften hvor vi invitere vores elever og deres forældre til buffet med efterfølgende bingo. Det går ikke stille for sig når råb, jublen og brikker flyver over borderne.

• Julemåneden

Julemandens værksted samt bagenisserne har travlt på denne tid af året.

Kontoret får besøg af nissen i væggen og en masse julepynt. Der bliver sunget julesange hver dag og der bliver vist et afsnit af Heldagsskolens helt egen julekalender. Det er skønt at være nisse på skolen i december, især hvis eleverne husker at sætte grød på loftet.

• Fastelavn

Fastelavn bliver fejret på skolen af både eleverne og personalet. Alle er klædt ud og der er præmier til bedste udklædning. Fastelavnstønderne er fint pyntet og kræfterne skal frem i armene, for at blive kattekonge eller dronning. Fastelavnsboller og kakao er altid et hit af slutte af med.

• Påsken

Påskeharen kommer forbi, og der bliver påskehygget og trilledet æg.

• Sommerfest

Skolens årlige sommerfest byder som regel altid på strålende solskinsvejr. Det er en ren fornøjelse at se hvordan eleverne hygger sig med at skabe boder, aktiviteter og glæden til deres familier skal komme til sommerfest.

Der er efter boder lagt op til fælles grill og masser af hygge.

Traditioner på Askevænget

• Skak og Gak

Hvert år holdes der Skak og Gak.

En turnering i skak, hvor eleverne virkelig viser hvad fokus og koncentration kan. Det er en skøn tradition, som vores elever holder meget af.

Dagen afsluttes med Pizza og medalje overrækkelse

• Julemåneden

Julemandens værksted samt bagenisserne har travlt på denne tid af året.

Hver dag bliver vist et afsnit af julekalender, pakkekalender og hvad der ellers høre til.

• Fodboldturnering

Vi afholder en årlig fodboldturnering,

hvor vi invitere fodbold interesseret unge fra den lille afdeling med.

Holdene er sat op, så vi spiller eleverne mod de voksne.

En fantastisk dag med grin, skrål og ømme ben...